این سرویس برای ایجاد ارتباط تلفنی صوتی مابین فرد ناشنوا و فرد عادی سالم می باشد. ساختار اصلی این سرویس در استفاده از چینش نرم افزاری و سازوکار نیروی انسانی می باشد که با تلفیق آن هر فرد ناشنوایی که مجهز به حداقل یک گوشی هوشمند می تواند با یک فرد سالمی که هیچ دانشی از زبان اشاره ندارد تلفنی با وساطت گفتگو کند.
در این سرویس 3 شخص حضور دارند که فرد ناشنوا (کاربر) نامیده می شود و فرد واسط که (اُپراتور) نامیده میشود و فرد سالم تماس گرفته شده که (مخاطب) نامیده می شود.
کاربر ناشنوا با استفاده از وب سایت اقدام به تماس تصویری با فرد واسط، اپراتور می کند و همچنین برای اپراتور، نام و شماره تلفنی را در کادر مخصوص تایپ می کند، سپس اپراتور اقدام به تماس تلفنی عادی با شماره ای که کاربر ناشنوا ارسال کرده می کند، تماس صوتی معمولی مابین اپراتور و فرد مخاطب برقرار می شود، در این زمان اپراتور نقش مترجم مابین کاربر ناشنوا و فرد مخاطب را ایفا می کند و زبان اشاره را با کاربر ناشنوا صحبت کرده و پیام کاربر ناشنوا را به صورت صوتی به فرد مخاطب میدهد و بالعکس.